lördag 24 december 2011

"Herrejamarns vilken Julafton".... eller "Den gula bananen"

Nu börjar julafton lida mot jättesent och vi jamar i kör: Herrejamarns vilken Julafton!!!

Så fanTASStiskt många kuliga paket så vi vet knappt var vi ska börja jama.
Ja jag säger "vi" för paketen har vi missar fått tillsammans att dela på. Och eftersom vi har fått en hel del paket tänkte jag nu jama om det första paketet som vi fick imorse, och som blev en succé! Matte träffade mitt i prick med den =^..^=
Resten får vi jama om en annan gång...

Det kom ju en kattong tidigare i veckan och den har vi ju inte fått öppna trots att vi varit jättenyfikna och nosat och undersökt kattongen.... Sigge och Kurt har med gemensamma krafter och krafsningar försökt att öppna den men tji.... det har inte gått. Men idag tog matte ut den första grejen ur kattongen och det var en gul banan....
Hmmm jamar ni, vad ska katter med en banan till??

Jamarns mumsig banan
Fortfarande ny och ren



Bananen är fylld med kattmynta och kan verkligen rekommenderas för andra 2benta att införskaffas till deras missar, den var helt enkelt underbar.
Med tanke på min position som överhuvud över alla i denna familj så provade jag den först.....

OBS! OBS! OBS!
*Bilderna kan vara stötande för känsliga missar och 2beningar.*

Nosologisk undersökning pågår
Hmm den här bananen luktar ju spinnande

"Åh jag älskar dig bananen!
Du luktar såååå gott!"

Man vill lixom bara ha mer och mer av den
Matte klagade på att den blev alldeles tuggad och blöt i ena änden


Sen fick Sigge oxå prova den, han är ju nästan vuxen så jag jamade att det var ok.

Sigge gillade den på en gång han med
"Jag älskar dig min lilla banan!
Jag släpper dig aldrig!"

Jag tror det blev lite mycket för honom ett tag.....

Förstås så jamade Kurt att  han oxå ville prova. Så här i eftertass så kan jag och Sigge konstatera att han var alldeles för ung och att det borde nog vara en åldersgräns på bananen på en sisådär 6 månader. Det höll på att tassa alldeles över styr......

Kurt luktar på bananen
Han tycker oxå att den luktar gott

Men Ojjj vad det höll på att tassa överstyr....
Jam ni ser ju själva....!
Det lilla livet blev alldeles suddigt

Vad är upp och ner på Kurt egentligen??
Det verkar han inte veta själv heller

"Åh vad jag älskar dig min lilla banan!"

Det var bara början på vår julafton. Till slut var matte tvungen att gömma undan bananen för vem vet hur det annars skulle ha slutat....
Men vi ger bananen 5 tassar av 5 möjliga! Så hade ni inte tur att få en gul banan med kattmynta i julklapp så får ni önska er en i födelsedagspresent.

Så här hittade matte mig efteråt, efter banan-eldoradot....
Ingen vacker syn....

Liggandes på rygg med benen spretandes åt alla håll
och lite lagom borta....
halvvägs under bordet
Censur!

Ps. Bananen är av märket Yeowww och du kan be din 2bening att beställa den på nätet ;-) Ds.

6 kommentarer:

  1. *fniss*
    Vilka kuliga bilder ni bjuder på grabbar :)
    Ska genast tassa ner En styck gul banan på min födelsedags önskelista !!
    God fortsättning :)

    SvaraRadera
  2. Ojdå... Inte visste vi att bananer kan vara så mysiga.
    DEN sorten som förekommer här är ju urläbbiga och luktar BLÖRK!!!
    Speciellt när matte klär av den. Urk...
    Den ni fick verkar vara mycket kuligare och definitivt luta bättre ;-)
    Jättefina bilder på er grabbar!
    God fortsättning!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det var ingen dålig banan! *stora ögon* Jag kan inte minnas när jag sett såna festande kissar sist.

    SvaraRadera
  4. OJ! *stora ögon* Mycket skojigare banan än vad vi brukar ha här hemma! Eftersom vi alla är över 6 månader, så kanske det vore något? Superfina bilder! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  5. Oj, den bananen såg rolig ut. God fortsättning på er!

    SvaraRadera
  6. Suckjam, ALLA verkar ha fått denna roliga banan utom jag. Ska ta ett allvarsjam med matte om detta...
    Matte och jag önskar er alla en god fortsättning :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera